Alla inlägg under januari 2012

Av Ann-Sofie Kerttu - 15 januari 2012 19:35

...till jag är färdig med skolan, tills det kommer en liten valp, tills det kommer ett litet föl, tills jag börjar jobba, och till en massa annat!





Båda tentorna är nu skrivna, och det kändes ganska bra när jag var färdig, så nu får jag bara hoppas att jag skrev det dom var ute efter.

Imorgon är det dags att åka till Luleå igen, börjar två nya kurser nu så det är bara att ladda om nu. I april kommer vi dock ha 4 veckors praktik, och det ser jag fraemot. Det blir som en liten "paus" mitt i terminen. Iallafall en paus från pendlandet.   

Av Ann-Sofie Kerttu - 11 januari 2012 19:36

Denna vecka har det varit fullt ös med pluggandet, har nämligen 2 tentor som ska avverkas. En är gjord i måndags, och nästa väntar på fredag. Så nu håller vi tummarna att det ska gå galant!


Helgens projekt har varit att sy en MEGA fatboy till mig och Doris. Den blev väldigt bra, och stor så Doris ser ut som en liten fis när hon ligger i den. Jag klippte och nålade, och min mor hon sydde. Jag har ju länge velat ha en, men har varit lite för snål för att beställa en äkta. Men den vi sydde blev ännu bättre opp, större, härligare och billigare.


Sen har vi också hunnit vara på en visit hos Linnéa och Toni. Där bjöds det på hemmagjord pizza och hemmagjord glass. Det var riktigt gott!

Linnéa har börjat rida i spec-gruppen på Hertsö ridklubb, så familjen satt bänkad på läktaren på torsdag kväll, spända av förväntan. Och det gick jättebra för Linnéa.


Nä nu ska jag ta mig lite thé, och gå igenom lite inför tentan.


Arriba


P.S Här får ni en bild på mästerverket!


 

Av Ann-Sofie Kerttu - 2 januari 2012 10:44

Jag tänkte att det var dags för en uppdatering!

Har ju hunnit hända en del sen jag skrev sist. Jag har bla hunnit börja plugga, så nu har jag läst första terminen till sjuksköterska. Känns jättebra, även om det ibland kan vara lite motigt eftersom att jag pendlar dit. Men det fungerar.


Tentorna har hittils gått lysande, och jag hoppas att resten komer att gå lika bra. Inte för att det är hela världen om jag skulle få en omtenta, men jag har ganska höga krav på mig själv och vill inte få något som "släpar" efter.  


Just för tillfället pluggar jag till en mikrobiologitenta, en massa bakterier och deras egenskaper, virus, olika antibiotikaval, lunginflammation, samt en massa annat. 

Vi läser 2 kurser parallelt, och den andra är en omvårdnadskurs som handlar om hälsa.


Jul och nyår har passerat, och jag har haft det jättebra. Spenderade julen i Luleå hos Linnéa och Toni, hela familjen, och Tonis föräldrar. (plus alla djuren såklart)


Doris är ju inte skottberörd, vilket jag är väldigt tacksam för på 12-slaget under nyår. Hon snarkar för fullt, och skulle inte ens vakna när det smäller som värst. Jag lider med dom hundar som är livrädda, det måste vara fruktansvärt för dom. Förbjud raketerna!!!!


Nu ska jag fortsätta mitt pluggande. På återseende!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards