Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Ann-Sofie Kerttu - 11 juni 2011 09:09

Ska inte tjata ut det här med värmen vi har nu, men jag tycker att det är så underbart skönt trots att man nästa flyter bort.


Igår tog jag och AnnLoice med oss hundarna och åkte ut till stranden, och låg där och stekte oss och surrade hund och allt annat mellan himmel och jord. Det är rätt så långgrunt där så hundarna kunde gå och vada en ganska bra bit ut.


Doris är ju inget stort fan av att simma, hon måste ha blivit lite osäker för när hon var yngre for hon som en fisk i vattnet. Nu när hon känner att vattnet kommer upp till magen så vill hon inte gå nå djupare, utan hon vänder och traskar uppåt.   


Det mest positiva var att Doris blev så glad när hon såg Sparven, det var absolut inga sura miner från något håll. Bara Sparven som vaktade sitt ben, men vi tog bort det direkt och då var allting lugnt. Sen var dom lösa med varandra under hela tiden vi var på badet, och det gick kanonbra. (Jag har ju haft problem med Doris och andra hundar, tikar då som hon inte har gått ihop med) Men nu har det blivit mycket bättre! Jag brukar "säga" till Doris att nu får hon röra sig med frihet under ansvar.   


Idag bär det av till Vännäs på utställning. Nelzon ska ställas och jag följer med som kartläsare. Doris ska inte ställas förän nästa helg i Gällivare, och det ska bli spännande att se vad den slovenska domaren tycker om henne.


Bilder på Sparven och Doris från sommaren 2009


 

Foto: AnnLoice Jarderot

   

Foto: AnnLoice Jarderot


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards