Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Ann-Sofie Kerttu - 23 juni 2011 18:35

Åkte ner med min mor på Coop för att handla, och när vi parkerat våran bil så såg vi en röd 240 som det satt två st hundar i några bilar bort från våran. Och solen gassade för fullt, och endast två rutor lite smått nervevade. Min första tanke var att krossa rutan, men jag gick närmare och tog upp telefonen och ringde 112 på en gång. Jag såg att bilen var olåst så jag tänkte precis öppna dörren och låta hundarna hoppa ut, när ägaren till bilen kom. Hon såg att jag stod vid bilen och pratade i telefonen, så hon förstod ganska snabbt vem jag pratade med.


Sur som ett bi var hon! Jag frågade henne samtidigt som jag pratade med polisen: Att visst vet du att hundarna kokar upp invärtes!?! Och till svar fick jag: Nej, att det gör dom inte. Dom har bara suttit här i 10 min. Jag sa åt henne att det spelar ingen roll, dom kokar upp!!! Hon ryckte och slet i dörrarna, hoppade in och gasade iväg med en jädra fart. Jädra pucko, alltså. Vad synd att polisen inte hann dit, för då hade hon fått betala en massa pengar för att hämta ut sina hundar från stationen.

Mamma var precis inne på Coop när ägaren kom ut, för hon skulle be personalen ropa ut i högtalaren. Och det var nog tur för denna kvinna, hon hade fått sina fiskar varma om mamma fått tag i henne!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards