Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Ann-Sofie Kerttu - 16 juni 2011 15:24

Har haft en underbar dag i hundens tecken idag. Sammanstrålade med AnnLoice, Sparven, Caroline och Lyra och begav oss till Vitheden för att lägga spår.


Doris fick ett ganska klurigt spår med två apporter, det är så torrt i marken (på hedmark dessutom) så bara det i säg gör ju det svårare för hunden. Men Doris spårade bra, hon fick ett tapp där hon villade bort sig lite. Och trots att jag inte gillar att gå in och "hjälpa"(läs: störa) henne så visade jag bara henne vägen 1 gång, och efter det så hittade hon alla apporter och slutapporten också såklart! YES!


Doris var så tillfreds och cool med både Sparven och helt okända(för henne) Lyra, dom har varit lös tillsammans i stort sett hela tiden. Det känns verkligen bra att jag har börjat våga lita på henne(och mig själv framförallt) efter allt som har varit. Det mesta av osäkerheten har ju suttit i mitt huvud, som jag då givetvis har fört över på Doris. Men nu gör vi båda framsteg, och det känns underbart för Doris skull, som nu faktiskt kan umgås och ha roligt tillsammans med andra hundar.   


Nu har jag haft nöjet att träffa två av Sparvens valpar(eller valpar och valpar, dom är 15 månader nu). Och dom är verkligen rikigt fina och jättetrevliga båda två. Lyra som jag träffade idag är supercool, lugn som en filbunke tills vi kom ut och då var det full fart. Precis som det ska vara! Sen så är hon en riktig snygging också, och det gör ju inte saken sämre.   


På söndag är Midnattsolsutställningen i Gällivare, så ikväll så ska Doris bli badad och putsad och fejjad. Så nu får ni hålla tummarna där ute!



 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards